Kijken door een duurzame bril

Door je aan de ene kant een set zakelijke lenzen aan te reiken (korte en lange termijn waarde, intern en externe waarde) en die vervolgens te bekijken door de lens van duurzame ontwikkeling, kom je tot strategieën die én goed zijn voor je businessmodel, én die bijdrage aan een duurzame toekomst. Onderzoek of je voorbeelden kunt bedenken die voor jouw organisatie gelden. Wat kun je bedenken als je door de lens van duurzaamheid kijkt naar je eigen organisatie en vanuit de verschillende perspectieven? We geven bij ieder kwadrant een voorbeeld om je een richting aan te reiken.

Een aansprekend voorbeeld van een organisatie die waarde toevoegt in alle kwadranten is Interface. Interface is de grootste tapijtproducent ter wereld. Sinds 1994 zijn ze op reis naar duurzaamheid en hebben zich in hun strategie tot doel gesteld om een herstellende bijdrage te leveren aan de samenleving. Interessant!  Lees de Interface Case Study

Opdracht ter voorbereiding

Download hieronder de Duurzame Waarde Matrix. Vul deze matrix in voor je organisatie, je project of je product.

Je verzamelt zo alvast ingrediënten om je verhaal voor duurzaamheid te versterken.